Կարուսել

Ոչ վե՛րջ կա, ոչ ըսկի՛զբ այս երգում

Ամառները

on September 2, 2015

Էս քանի օրը ֆեյսբուքում ստատուսներ են պտտվում սեպտեմբերի մեկի մասին: Ոմանք իրենց առաջին դասարան գնացող երեխաների ֆոտոներն են դնում, ոմանք հիշում են իրենց առաջին սեպտեմբերը: Ու էդպես զանազան պատմություններ են հյուսվում, երկխոսություններ ծավալվում, մարդիկ ընկնում են հիշողությունների գիրկը:

Ես էլ ինչ-որ բաներ հիշեցի իմ առաջին սեպտեմբերի մեկից, բայց որոշեցի դա պահել մյուս տարվա համար, իսկ էսօր խոսել ամառվանից: Որովհետև էս քանի օրը ում հանդիպում եմ, միշտ առաջին հարցը լինում է.

-Ամառդ ո՞նց անցավ:

Մեկ ուզում ես ասել՝ ու՞ր էր էնտեղ ամառ, մեկ՝ հրաշալի էր, վաղուց էսքան լավ ամառ չէի ունեցել:

2000 թվականի ամառն իմ կյանքի լավագույն ամառն էր: Մինչև էդ հայրս կարճ ժամանակով ԱՄՆ էր մեկնել: Էնտեղից մամայիս համար մի քանի բաժնով, գրիչի տեղով ու գրպանիկներով բլոկնոտ էր բերել: Ծնողներս վաղուց արդեն բաժանված էին: Դրա համար հայրս չտեսավ, թե ինչպես մայրս էդ բլոկնոտն ինձ տվեց: Չեմ հիշում՝ ե՞ս ուզեցի, թե՞ տեսավ չի օգտագործում, որոշեց ինձ տալ: Բայց որոշ ժամանակ անց տատիկիս տանը հայրս պիտի տեսներ էդ բլոկնոտն ու ջղայնանար, որ մայրս ինձ է տվել:

-Հատուկ ժուռնալիստի բլոկնոտ ա,- պիտի ասեր:

Հետո պիտի բացեր ու առաջին էջին մեծ-մեծ տառերով կարդար. «Իմ ամառային արձակուրդը. 2000»: Ու պիտի թույլ չտայի մնացած էջերը թերթեր:

Էդ բլոկնոտում օր առ օր գրանցված է իմ 2000 թվի ամառային արձակուրդը: Էդ տարի Երևանում եմ մնացել, ոչ մի տեղ չեմ գնացել: Ու գրանցել եմ բոլոր մանրամասները, որովհետև դեռ առաջին շաբաթներից համոզված էի, որ իմ կյանքի լավագույն արձակուրդն է, ու որովհետև պարզապես այն ժամանակ ամեն օր օրագիր գրելու սովորություն ունեի:

Էն ժամանակ Անահիտը կար ու առողջ էր: Գրեթե ամեն երեկո գնում էինք Օղակաձև զբոսայգի, նստում շատրվանների մոտ ու բարձրաձայն մեր օրագրերը կարդում միմյանց համար: Ցերեկները ռադիո էինք լսում, զանգում, երգեր պատվիրում, մրցույթների մասնակցում, բանաստեղծություններ ու սերիալներ գրում: Գնում էինք ռադիոներ ու պատերին խզբզում: Մեկ-մեկ էլ, եթե ռոք համերգներ էին լինում, հագնում էինք մեր ճղած ջինսերը, բանդանաները կապում ու համերգ գնում: 2000-ի ամառը լրիվ Երևանն էր ու Անահիտն էր:

2000-ից հետո շատ ամառներ գնացին-եկան, բայց ոչ մեկն էդքան լավը չէր: Մտածում էի՝ երևի մեծանում եմ, ու թինեյջերական լավագույն ու վատագույնը փոխարինվում է «էս տարի էլ էր լավով»: Մտածում էի՝ գուցե Անահիտի բացակայությունից էր. 2001-ին արդեն քիչ էր երևում, որովհետև ընդունելության քննություններին էր պատրաստվում, 2002-ին հիվանդ էր, իսկ 2003-ին չկար: Համենայնդեպս, այլևս երբեք որևէ ամառվա մասին չասացի. «Սա իմ կյանքի լավագույնն էր»:

Բայց էս ամառն ուրիշ էր: Ուրիշ էր նրանով, որ մայիսի վերջին մի անծանոթ սենյակում արթնանալուց հետո որոշեցի վերջ տալ կյանքիս խառնաշփոթին: Ու սթրեսների միջով խարխափելով մի կերպ հասա արձակուրդի առաջին օրվան:

Էս ամառ մատների վրա հաշված օրեր են եղել, երբ երեսունից բարձր ջերմաստիճան եմ տեսել: Գումարային երևի հազիվ մի ամիս է եղել, որ ընդհանրապես քսան աստիճանից բարձր է եղել: Ծիրանից չեմ հագեցել: Լիքը թրջվել եմ անձրևների տակ: Բայց էս ամառն ուրիշ էր:

Միշտ հիշելու եմ 2015-ի ամռանը կարդացածս բոլոր գրքերը, որոնք մեկը մյուսից սարեր-ձորեր տարբեր էին: Հիշելու եմ գնացածս համերգները՝ թե՛ մենակ, թե՛ ընկերներիս հետ: Հիշելու եմ ընկերներիս՝ Կոպենհագենում, Երևանում (ու հատկապես Բաղրամյանում), Վիեննայում ու Նյուքասըլում: Հիշելու եմ բոլոր առումներով ոչ ստանդարտ ճամփորդությունս դեպի Իռլանդիա: Հիշելու եմ Լուիզիանայի գրական փառատոնը: Հիշելու եմ պարբերաբար ծովափ գնալս ու ինքնաթիռներին նայելս: Հիշելու եմ իմ անձնական ճամփորդությունն ու աճը:

Երևի ափսոս, որ 2015-ին ամեն օր օրագիր չէի գրում, իսկ բլոգումս ամեն ինչ շատ կցկտուր է: Ու չգիտեմ՝ այս ամառն էր լավը, թե 2000-ինը, բայց մի բան հաստատ կարող եմ ասել. վերջին տասնհինգ տարվա մեջ կյանքիս լավագույն ամառն էր: Ու լավագույն ամառն էր, որովհետև 2015-ի գարունն ամենավատն էր:

Leave a Reply

