Կարուսել

Ոչ վե՛րջ կա, ոչ ըսկի՛զբ այս երգում

Վերջին 28 օրը Ֆինլանդիայում․ օր 2, ուսանողներս

on February 2, 2018

Վիքենդներն ամենադաժանն են։ Երջանիկ պատահականությամբ այս տարվա ընթացքում Յոենսուում աշխատանքային շաբաթվանից հետո դեռ չզբաղված վիքենդ չեմ ունեցել․ առաջին վիքենդին, երբ մազ էր մնում, որ նույն վիճակում հայտնվեմ, Մորթենն արագ ինքնաթիռ նստեց ու եկավ։ Երկրորդ վիքենդին Սիլվիան էր էստեղ, իսկ երրորդին ես էի Կոպենհագենում։ Էսպիսով, սա տարվա մեջ առաջին վիքենդն է, որ մենակ եմ լինելու Յոենսուում։

Երբ երեկ Մորթենի հետ էի խոսում, հարցրեց, թե ուրբաթս ինչ տեսք ունի։ Սկսեցի արագ-արագ պատմել, թե ինչ պիտի հասցնեմ անել, աչքերը ճակատին թռան։ «Էդքանը ո՞նց ես ութ ժամում անելու,- հարցրեց,- տասներկու ժամվա գործ ես նկարագրում»։ Բացատրեցի, որ ինչը չհասցնեմ, կմնա շաբաթ-կիրակի։ Այս շաբաթ-կիրակի չեմ հանգստանա, ոչինչ։ Դա ամենալավ մեթոդն է էմոցիոնալ վատ վիճակներից ազատվելու համար։

David snowbear.jpg

Ուսանողներիս սարքած ձնարջը։ Շարֆ կապեցի, որ չմրսի

Ու առավոտյան լրիվ տրաքած, մի կերպ արցունքներս զսպելով նստած էի լսարանում ու ուսանողներիս պրեզենտացիաներն էի լսում։ Հրաշք մի բան է նկատելը, թե ինչքան են աճել մի քանի ամիսների ընթացքում, ինչքան շատ գիտելիք են ձեռք բերել ու ինչքան լավ է փոխանցածս տեղ հասել։ Երևի դասավանդումը հենց դրանով է հրաշալի աշխատանք, որ անմիջապես ես պարգևատրվում ուսանողների գիտելիքների տեսքով։ Դիմացինին կրթելն ամենալավ զգացողություններից մեկն է։

Ցերեկն էլ վերաքննություն ունեի։ Էս առարկան փետրվարին արդիականությունը լրիվ կորցրել է։ Իմաստ ուներ հոկտեմբերին, բայց այս ընթացքում ուսանողներս էնքան են աճել ու բարդ առարկաներ հաղթահարել, որ ներածական էդ առարկայի իմաստը լրիվ կորում է։

Հիշում եմ՝ կիսամյակի սկզբին ի՜նչ վախվորած ու անվստահ էին ուսանողներս։ Հիշում եմ նրանցից յուրաքանչյուրի հետ առանձին զրույցներս։ Ու հիմա ինձ համար ամենամեծ նվերն է էսպիսի աճ տեսնելը։ Էստեղ ես պարզապես դասախոս չէի, որ մտնեի լսարան, դասս տայի ու դուրս գայի։ Էստեղ նաև նույն մագիստրոսական ծրագրի ինչ-որ բաների հասած շրջանավարտ էի, ու շատ էին ուսանողները, որոնք ինձնից խորհուրդ էին հարցնում։ Էստեղ ես դասավանդում էի աշխարհի տարբեր ծայրերից եկած ուսանողների, որոնցից շատերը մոլորվել էին օտար երկրում ու օտար միջավայրում։ Ու դասավանդում էի մեկից ավելի առարկա։ Ականատես էի լինում նրանց առօրյա խնդիրներին, որոնք հաճախ կարող էին ազդել ուսումնական պրոցեսի վրա։

Մտածում եմ՝ Յոենսուում մի հարցում է բախտս մի այլ կարգի բերել, այն է՝ աշխատանքիս բնույթը։ Այս սարսափելի ծանրաբեռնվածության մեջ ինձ փրկում էր գերագույն հաճույքով աշխատանքի գնալը։ Ինձ փրկում էին նաև ուսանողներս իրենց կատակներով, երախտագիտությամբ, առաջադիմությամբ ու պարզապես մարդ լինելով։ Յոենսուում իմ բոլոր լավագույն պահերն ուսանողներիս հետ են կապված ու մարդկային են շատ։ Նրանք իմ մարդ լինելու վրա էին զարմանում, ես՝ իրենց։ Ու ինչքա՜ն բան սովորեցի հենց ուսանողներիցս։ Ինչքա՜ն հիացա նրանց խելացիությամբ, ներողամտությամբ, հոգատարությամբ, բարությամբ ու հասունությամբ։

Բայց մյուս կողմից մտածում եմ՝ նաև ուսանողներիս այսքան նվիրվածությունը նպաստեց, որ էսպես կտոր-կտոր լինեմ։ Ես կյանքում երբեք այս աստիճանի չեմ ընկղմվել գործի մեջ, որ գործի ու հանգստի միջև տարանջատում չլինի, ու անգամ երեկոյան ժամերին ուսանողներիս մեյլերին պատասխանեմ։ Երբեք չի պատահել, որ այսքան մտահոգվեմ ուսանողներովս ու այսքան իմ կյանքի, անգամ ազատ ժամանցի մաս դառնան նրանք։ Երբեք այսքան շատ չեմ տվել, որ ինձ ոչինչ չմնա, ու օրվա վերջում ուժասպառ լինեմ։

Այս ուրբաթ երեկոյան էլ նստած անհանգստանում եմ, որ իմ ղեկավարած վեց գիտական խմբերից ոչ մեկից այս շաբաթ թարմացում չեմ ստացել։ Անհանգստանում եմ, բայց ուսանողներիցս մեկն ինձ հիշեցնում է, որ այս շաբաթ շատ խառն էին։ Ուրեմն կսպասեմ մինչև մյուս շաբաթվա սկիզբ։

Ամեն դեպքում, չեմ փոշմանում այս վեց ամիսների համար։ Իրոք աննկարագրելի փորձառություն էր, ինչի հնարավորությունը երևի այլևս երբեք չեմ ունենա։ Ու շատ լավ գիտեմ, որ ուսանողներիցս ոմանց հետ ապագայում լիքը աշխատելու եմ, ինչպես Սիլվիան էր իմ դեպքում։ Հինգ տարի առաջ, երբ վախվորած մոտեցա նրան ու խնդրեցի թեզիս երկրորդ ղեկավարը լինել, կպատկերացնեի՞ արդյոք, որ հինգ տարի անց Յոենսուում միասին սառած լիճն ենք մտնելու։

Advertisements

2 responses to “Վերջին 28 օրը Ֆինլանդիայում․ օր 2, ուսանողներս

  1. մարիօ says:

    Բյուրի ուսանողը լինելու #տրամադրություն

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: